top of page
Search
Writer's pictureShay David

סוגים של זכוכיות

יש המון סוגי זכוכיות והטכנולוגיה אף ממשיכה להביא לנו חידושים חדשים כל הזמן. עם זאת, בדירות ובבתים פרטיים לרוב נמצא את אחת משלוש הזכוכיות השכיחות ביותר, עליהן נרחיב במאמר זה:

  • זכוכית מחוסמת

  • זכוכית טריפלקס

  • זכוכית בידודית



זכוכית מחוסמת

זכוכית מחוסמת היא זכוכית שעברה שעוברת טיפול טרמי באמצעות חימום בטמפרטורה מבוקרת וקירור מהיר, דבר שגורם לה להיות חזקה מאוד – פי 5 מכל זכוכית רגילה. בנוסף, היא עמידה לאורך זמן ובטיחותית במיוחד. במידה וזכוכית מחוסמת נשברת, היא נשברת במקום והופכת לרסיסים קטנים שקצת יותר קשה להיחתך מהם. אמנם זה מקשה יותר על האיסוף, אבל זה הרבה פחות מסוכן.

זכוכית רבודה (טריפלקס)

זכוכית רבודה היא שילוב של שתי זכוכיות (או יותר) שמודבקות יחד באמצעות דבק (Polyvinyl Butyral) PVB, במקרה של שבר הדבק מחזיק את השברים ולא מאפשר להם להתפרק. ובכך הזכוכית לא תהווה סכנה. את הדוגמא הטובה ביותר תוכלו למצוא בזכוכית הקידמית של הרכב שלכם.

זכוכית רבודה יכולה להיות בעלת תכונות נוספות כגון:

  • זכוכית רבודה צבועה מסננת קרינת UV מזיקה.

  • זכוכית רבודה אקוסטית, מפחיתה רעשים

  • וגם זכוכית רבודה צבעונית לעיצוב בשלל צבעים

זכוכית בידודית

זכוכית בידודית מאפששרת בידוד טרמי מפני חום וקור, במצב זה נעשה שילוב של 2 (או יותר) לוחות זכוכית כאשר ביניהם ישנו חלל המכיל אוויר או גז. כך למעשה נוצרת שכבת בידוד תרמי אשר עוצרת את מעבר הטמפרטורה מזכוכית לזכוכית.

הזכוכית הבידודית נמדדת על פי פרמטר עובי הזכוכית וכן על פי המרווח בין הזכוכיות- ככול שהם גדולים יותר- רמת הבידוד התרמי והאקוסטי טובה יותר.

Comments


bottom of page